اخبار داخلی
شماره: 3402
1392/05/28 - 11:20
۳۰ بيمار قلبي با استفاده از سلول هاي بنيادي در مشهد درمان شدند

رييس بيمارستان امام رضا(ع) از مراكز آموزشي درماني دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: تاكنون ۳۰ بيمار قلبي با استفاده از سلولهاي بنيادي در اين بيمارستان درمان شده اند.

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، دكتر محمد عباسي تشنيزي افزود: استفاده از روش تزريق سلولهاي بنيادي در عروق كرونر براي درمان بيماران مبتلا به نارساييهاي قلبي از اقدامات منحصربفرد دانشگاه علوم پزشكي مشهد در سطح كشور است. 
وي ادامه داد: بخش قلب بيمارستان امام رضا(ع) با تجهيزات منحصربفرد خود علاوه بر ارائه خدمات به بيماران در خراسان رضوي بيماران ارجاعي از ساير استانها را نيز زير پوشش دارد. 
او گفت: هم اينك اجراي عملهاي اورژانسي قلب در كمتر از ۲۴ ساعت و ديگر جراحيهاي قلب در مدت سه تا چهار روز در بخش قلب بيمارستان امام رضا(ع) مشهد قابل انجام است. 
رييس بيمارستان امام رضا(ع) افزود: ‌ميزان موفقيت جراحيهاي قلب در اين بيمارستان برابر با استانداردهاي منطقه اي است. 
دكتر عباسي همچنين از برنامه بهره برداري مركز پيوند قلب و ريه دانشگاه علوم پزشكي مشهد در بيمارستان امام رضا(ع) خبر داد و گفت: ‌اين مركز با هزينه از پنج ميليارد ريال ساخته و تجهيز شده است. 
اين جراح قلب افزود: با فعاليت اين مركز كه در طول يك ماه آينده بهره برداري خواهد شد امكان عملهاي پيوند ريه نيز ميسر مي شود. 
وي گفت: هم اكنون قابليت انجام پيوند قلب از بيماران مرگ مغزي در بخش قلب بيمارستان امام رضا(ع) مشهد وجود دارد و تاكنون سه پيوند قلب در اين مركز انجام شده است. 
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved